Kortenhoevenseweg 59b

4128 CN Lexmond

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Microscoop Lexmond

Praktische Informatie

Maandag t/m vrijdag van 8.00-17.00 uur zijn wij open.

Tussen 10.00-10.30 uur en tussen 12.00-13.30 hebben we pauze/overleg. Dan is de balie gesloten en zijn wij telefonisch niet bereikbaar, tenzij er sprake is van een spoedsituatie. 

Ons telefoonnummer is: 0347-341221

U krijgt dan een keuzemenu:

keuze 1: Spoedlijn, enkel bij (levensbedreigende) spoedgevallen

keuze 2: Receptenlijn, voor het aanvragen van herhaalmedicatie

keuze 3: Intercollegiaal overleg, alleen voor zorgverleners

keuze 4: Contact met de assistente voor het maken van een afspraak, vragen of advies: bereikbaar tussen 8.00-10.00 uur, 10.30-12.00 uur en 14.00-16.00 uur.

Voor (levensbedreigende) spoedgevallen zijn wij de gehele dag bereikbaar tussen 8.00-17.00 uur.

In het kader van de privacy kunnen wij medisch-inhoudelijke vragen niet aan de balie beantwoorden, vandaar graag telefonisch contact.

In het kader van de privacy kunnen wij medisch-inhoudelijke vragen niet aan de balie beantwoorden, vandaar graag telefonisch contact.

Tussen 10.00-10.30 uur, tussen 12.00-14.00 en 16.00-17.00 uur hebben pauze of overleg. Dan is de balie gesloten en zijn wij telefonisch niet bereikbaar, tenzij er sprake is van een spoedsituatie. Helaas is deze bereikbaarheid noodzakelijk door een tekort aan doktersassistenten. Wij vinden het belangrijk dat u een doktersassistente te spreken krijgt die bij ons op locatie werkt en niet een telefooncentrale. Wij hopen met uitbreiding van ons assistententeam ook de bereikbaarheid van de praktijk te vergroten in de toekomst.

De praktijkondersteuners Somatiek, Rosanne Romeijn en Carla Rietdijk, zijn gespecialiseerd in het bieden van ondersteuning van patiënten met chronische ziekten en ouderen. Zij hebben hun eigen spreekuur, waarbij ze ziekten als een hoge bloeddruk, COPD en diabetes behandelen.

De praktijkondersteuner GGZ,  Heidi Hemmes biedt ondersteuning en begeleiding aan patiënten met lichte psychische klachten, zoals somberheid, angstklachten, piekeren, slaapproblemen en burn-out.

De doktersassistenten Simone, Wilma en Jaqueline staan u als eerste te woord wanneer u naar de praktijk belt. De assistenten zijn opgeleid om een triage (uitvragen van de klachten/hulpvraag) af te nemen. Zij zullen u bij het maken van de afspraak vragen wat uw klachten zijn om te beoordelen of en op welk termijn de afspraak moet worden gemaakt. De assistente is getraind om zelfstandig behandeladviezen te geven bij klachten die niet ernstig zijn zoals keelpijn of verkoudheidsklachten. De doktersassistenten houden zelf ook spreekuur, voor onder andere: bloedprikken, oren uitspuiten, wondzorg, behandeling van wratten, uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek), hartfilmpjes en injecties.

Invoering no-show tarief
Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten niet verschijnen voor de gemaakte afspraak met de praktijk. Daarom hebben wij met ingang van 1 april 2024 een ‘no-show tarief’ ingevoerd. Wij willen de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. De verloren tijd kan immers niet meer ingevuld worden door een andere patiënt.

Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan ruim op tijd (minimaal 24 uur voor de afspraak) telefonisch aan de assistente. Wij halen de afspraak uit onze agenda en u kunt een nieuwe afspraak maken. Er wordt dan geen ‘no-show’ tarief berekend.

Wanneer een ‘no-show’ tarief?
Iedereen vergeet wel eens wat. Wanneer u echter 2 keer of vaker uw afspraak vergeet zullen wij het consult in rekening te brengen. Dit bedrag valt buiten uw zorgverzekering, het gaat om een gemist consult. U krijgt van ons een factuur per post naar het bij ons bekende huisadres.

De hoogte van het ‘no-show’ tarief?
De tarieven zijn:
€ 20 voor een enkel consult en
€ 30 voor een dubbel consult
Bij de praktijkondersteuner (POH) wordt voor u meer tijd gereserveerd. Voor het niet nakomen van een afspraak hanteren wij een tarief van € 45 per consult.

 

Na het verdwijnen van de apotheek in de huisartsenpraktijk, levert sinds 2020 Service Apotheek Maar-Leudal  (voorheen APPO Heythuysen) de medicijnen voor onze huisartsenpraktijk.

Indien u hiervoor kiest, zal APPO zorgdragen voor de levering van de medicijnen. Er wordt gebruikgemaakt van een automaat die staat voor onze praktijk. Mocht uw medicatie in de automaat liggen, dan krijgt u een sms of een e-mail met een code wanneer het klaar ligt. Deze code is 3 dagen geldig.

De automaat is 24 uur per dag geopend. Na contact met de huisarts kan het zijn dat er een medicijn wordt voorgeschreven. Als dit medicijn voor de eerste keer wordt voorgeschreven of de laatste keer al enige tijd geleden was geweest, is er sprake van een zgn “eerste uitgifte”. Als het medicijn voor 17uur wordt voorgeschreven, kunt u het medicijn de volgende werkdag na 16.00 uur uit de automaat ophalen.

Mocht er een medische reden zijn om medicatie diezelfde dag te gaan starten, dan zal APPO de medicatie bij u thuis komen afleveren. Wanneer er sprake is van medicatie die chronisch wordt gebruikt, zal APPO met uw toestemming deze medicijnen als “herhaalmedicatie”” registeren in hun systeem.

Herhaalmedicatie voorgeschreven voor 17 uur, is na 2 werkdagen na 16.00 uur op te halen uit de automaat. Bestellingen die veel ruimte innemen en medicatie die in de koelkast bewaard moeten worden, kunt u alleen aan de balie afhalen tussen 16:00-17:00 uur. Dit geldt ook voor patiënten die wel gebruik maken van APPO, maar niet in staat zijn om gebruik te maken van de automaat.

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
Last Page
Kunt u ook aangeven waarvoor?

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen 
– Lichamelijk onderzoek 
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten 
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.  

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud