Woensdag 20 mei overgang naar nieuw huisartsinformatiesysteem: beperkt spreekuur

Op woensdag 20 mei 2026 stapt onze praktijk over op een nieuw Huisartsen Informatie Systeem (HIS). Dit is het digitale systeem waarin wij patiëntgegevens beheren en waarmee wij onder andere recepten voorschrijven, verwijzingen maken en dossiers bijhouden.

Door deze overgang kunnen wij op woensdag 20 en donderdag 21 mei minder patiënten zien dan gebruikelijk. Er zijn deze dagen beperkt spreekuurplekken beschikbaar en wij zullen ons voornamelijk richten op spoedklachten.

Daarnaast kunnen sommige werkzaamheden, zoals het voorschrijven van medicatie en het verwerken van verwijzingen, tijdelijk wat trager verlopen.

De praktijk is tijdens deze dagen wel gewoon telefonisch bereikbaar.

Wij doen ons uiterste best om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen en vragen uw begrip voor eventuele vertragingen of beperkte beschikbaarheid tijdens deze dagen.

Dank voor uw begrip.